Gadis Buat Luahan Tak Pernah Terima Nafkah Dan Tak Dianggap Menantu Sampai Mentua Control Semua Duit Suami

Uncategorized

Ibu merupakan insan yang terpenting dan sangat berharga dalam hidup kita. Walaupun begitu, bagi anak-anak yang sudah berkahwin, kegagalan menjalankan tanggungjawab sebagai seorang suami dan bapa kerana lantaran terlalu sibuk dengan ibu bapa sendiri sehingga mengabaikan isteri dan anak-anak juga merupakan sesuatu yang dilarang agama.

Seperti kisah yang dikongsikan oleh seorang pengguna TikTok mendakwa perkahwinannya bersama suami hanya bertahan selama setahun sahaja kerana ‘campur tangan’ mentua.

Mentua ‘pegang’ duit suami

Berdasarkan video pendek yang dikongsikan oleh Mama Muda, dia meluahkan rasa sedih dan terkilan dengan nasib yang menimpa dirinya itu. Menurut wanita ini, meskipun dia sudah berkahwin dengan suami tetapi ibu mentuanya dikatakan langsung tidak menganggapnya sebagai menantu.

Bercerita dengan lebih lanjut, dia memberitahu si suami juga tidak pernah sekalipun memberikan nafkah kepadanya sepanjang perkahwinan mereka selain tidak menghargainya sebagai isteri. Apa yang tidak disangka-sangka mentuanya juga dipercayai telah ‘mengawal’ kewangan si suami sedangkan mereka tahu anak lelaki mereka itu sudah berkahwin dan mempunyai tanggungjawab terhadap isteri. Jelas wanita ini lagi, hubungan perkahwinannya hanya mampu bertahan selama setahun sahaja dan mereka kini dikatakan akan membawa haluan masing-masing.

Setahun je bertahan

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen bersimpati dengan nasib yang menimpa wanita ini. Mereka berharap agar wanita ini diberikan kekuatan untuk menempuhi kehidupan mendatang. Tidak kurang juga ada dalam kalangan netizen turut berkongsi kisah sama yang pernah dilalui mereka.

Sumber: Mama Muda Via OHBulan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *